dc.contributor.author |
Doniyorova P. Husan qizi., Raximova D.J. |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-19T09:31:26Z |
|
dc.date.available |
2025-06-19T09:31:26Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.issn |
2181-7812 |
|
dc.identifier.uri |
http://repo.tma.uz/xmlui/handle/1/1818 |
|
dc.description.abstract |
Hozirgi kunda O‘zbekistonda istiqomat qilayotgan nogironligi bo‘lgan shaxslarning 100 mingdan ortig‘ini 16 yoshgacha bo‘lgan bolalar tashkil
qiladi. O`zbekiston Respublikasi xalq ta’limi vazirligining ma’lumotiga ko‘ra, so‘nggi 5 yilda nogironligi bo‘lgan bolalar qamrab olingan maktablardagi o‘quvchilar soni 21 mingdan 34 mingga yetgan. Bu maqolamizda nogironligi bo‘lgan bolalarning psixologik va hissiy holatini qo‘llab-quvvatlash masalalari, jismoniy cheklovlar, uning nogiron bolalar psixologik rivojlanishiga ta’siri va bu jarayonda oilaning va jamiyatning roli, ta’lim
muassasalarida hamda maxsus muassasalarda qo‘llaniladigan samarali metodlar haqida muhokama qilingan. Maqolada xorijiy va mahalliy mutaxassislarningϔikrlari, ilmiy yondashuvlar asosida bolalar uchun mos muhit yaratish yo‘llari ko‘rib chiqilgan. Maqolada nogiron bolalarga nisbatan ijobiy munosabatni shakllantirish, ularning ijtimoiy moslashuvini yengillashtirish va ruhiy qo‘llab-quvvatlash usullarini keng o`rganilgan. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
O'zbekiston, Toshkent |
en_US |
dc.subject |
nogiron bolalar, emotsional rivojlanish, ijtimoiy moslashuv, maxsus pedagogika, reabilitatsiya, psixoterapiya. |
en_US |
dc.title |
IMKONIYATI CHEKLANGAN BOLALAR UCHUN PSIXOLOGIK VA EMOTSIONAL YORDAM KO‘RSATISH YO‘LLARI |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |